Zelenina bojující proti chřipce a nachlazení

Nádherné teplé počasí přes den a chladná rána, to jsou ideální podmínky k tomu, abyste prochladli nebo dostali chřipku. Dnes a denně jsme svědky televizních reklam, které nás nabádají k užívání nejrůznějších doplňků stravy, díky kterým žádnou chřipku nedostaneme, díky nimž nemůžeme prakticky onemocnět. Avšak stále tu existují alternativy. Jednou z nich je zelenina.

 Zelenina, ovoce a přírodní látky se používaly v přírodním léčitelství od pradávna. Jsou tak ideální alternativou k běžně dostupným lékům a doplňkům, které díky svému chemickému složení sice pomohou proti nachlazení, ovšem vyvolají další, často těžší, zdravotní komplikace. Dnes se tedy zaměříme na zeleninu jako na lék proti nachlazení a chřipce.

Česnek a další pomocníci

 V „antichřipkovém“ jídelníčku by neměl chybět česnek, zázvor, zelí, cibule, paprika, křen, pórek, červená řepa ani petržel. Česnek je již dlouhá staletí využíván proti zánětům horních cest dýchacích, ale také při onemocnění z nachlazení. V tradiční medicíně se s ním setkáváme i při boji s rýmou a kašlem. Kromě antibakteriálních účinků podporuje také průtok krve a snižuje hladinu cukru v krvi. Klinické testování taktéž uvádí vysoké podíly vitamínu A, B1, B2 a C. Preventivně bychom měli užívat alespoň jeden stroužek denně. Z česneku můžeme vyrábět tinktury, masti, sirupy, ale třeba i oleje. Právě česnekový olej je výborným pomocníkem při zánětech.

 Až téměř neuvěřitelné množství vitamínu C obsahuje paprika. Pro tento vysoký obsah se tak její konzumace doporučuje jako prevence proti nachlazení. Připočteme-li ještě antibakteriální a detoxikační vlastnosti nejrůznějších druhů chilli papriček, zjistíme, že právě tato zelenina je ideální volbou v období ataků respiračních onemocnění. Standardně bychom mohli říci, že jedna paprika pokryje dvojnásobek až trojnásobek denní spotřeby vitamínu C.

 Zajímavost: U paprik záleží na barvě. Pokud jste si mysleli, že zelené a červené papriky obsahují stejné množství vitaminů a dalších látek, mýlili jste se. V červené paprice nalezneme totiž až 9x více betakarotenu a 2x více vitamínu C než v paprikách zelených.

 Kromě česneku je „pralékem“ proti nachlazení i cibule. A to především kvůli svému obsahu éterických olejů a vitamínů A, B, C i E. Zábal z jemně nasekané cibule zmírňuje bolesti v krku, nasekaná a s medem uvařená zase bojuje proti chřipce. Hojně užívaná cibulová šťáva s medem zabraňuje vzniku respiračních onemocnění. Proti rýmě poté pomáhá v její šťávě namočená vatová tyčinka, kterou vkládáme do nosu.

 Díky antioxidačním vlastnostem a vysokému obsahu vitamínu C prospěje též zelí nebo červená řepa. Doslova o vitamínové bombě můžeme hovořit v případě petržele. Ta obsahuje jak vitamín C, tak i provitamín A, ale i železo, vápník, draslík, fosfor, hořčík a křemík.

 Prevence v podobě zeleniny, která bojuje s chřipkou a nachlazením, je nejenom ideální doplňkem k běžně užívaným lékům, ale i ideálním základem pro zdravý životní styl.

foto: ilovebutter

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho se svými přáteli. Díky za sdílení.Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Share on Google+
Google+
Pin on Pinterest
Pinterest
Print this page
Print

Napsat komentář